O Carrie diaries, how I miss you

Ik heb nooit sex and the city gekeken maar ik ben echt gek op the Carrie diaries. Voor degene die the Carrie diaries niet kennen, zie hierboven de trailer. Helaas heeft HBO besloten dat er geen nieuw seizoen komt. Ik vind dit echt ontzettend jammer want ik vind the Carrie diaries de leukste serie die ik ooit gezien heb. Tuurlijk zijn er nog genoeg andere leuke series, maar the Carrie diaries was het echt voor mij. Daarom een rijtje aan wat ik geweldig vond/vind aan the Carrie diaries en wat ik zal gaan missen: (als je seizoen 2 nog niet hebt gezien, niet verder lezen!)

  • Ten eerste vind ik het gewoon een hele lieve serie. Carrie is een onwijs lief meisje en ze heeft een hele mooie kijk op de wereld. Omdat Carrie de hoofdpersoon is wordt op de hele serie die mooie kijk geprojecteerd.
  • Sebastian Kydd. Wauw. Alleen voor zijn mooie uiterlijk zou je de serie al bijna gaan kijken, want hij is echt heel erg knap. Voor de rest is de chemie tussen Sebastian en Carrie erg leuk.
  • Ik vind de serie erg realistisch. Oké het is niet erg geloofwaardig dat je als 16-jarig meisje bij een groot modetijdschrift komt te werken maar de relaties die de karakters onderling hebben zijn erg realistisch en herkenbaar.  Voor de rest is het niet over de top ongeloofwaardig met moordcomplotten zoals bij pretty little liars. Dat is ook een erg leuke serie, maar toch minder herkenbaar. Juist omdat the Carrie diaries over herkenbare dingen gaat vind ik het zo leuk.
  • Ik vond de verhaallijn van Walt in seizoen 2 erg mooi. Hoe hij moeite heeft met zijn seksualiteit. Dit is voor velen denk ik ook herkenbaar. Ik vond het interessant om te zien omdat the Carrie diaries zich in een andere tijd afspeelt, en toen keken mensen er natuurlijk heel anders tegenaan. Ook dat aids er in voor kwam vond ik erg goed gevonden, omdat dat toen natuurlijk erg speelde.
  • Elke aflevering zat bomvol wijze lessen en mooie quotes.

En er is nog veel meer wat ik geweldig vind/vond aan the Carrie diaries, maar ik zal jullie niet verder vervelen. HBO, als je dit leest, please maak een nieuw seizoen! Ik heb nog lang niet genoeg gehad!

 

Geef een reactie

