Prachtige verlaten plekken

Als je denkt aan verlaten plekken denk je al snel aan een spookachtige plek. Verlatenheid heeft al snel iets onheilspellends, vind je ook niet? Toch zijn er ook heel veel verlaten plekken die helemaal niet eng zijn, maar juist prachtig. Ik deel graag 3 prachtige verlaten plekken met jullie waar ik graag zelf eens zou willen zijn:

Sprookjesachtige tunnel in Kleven, Oekraïne
Verlaten plekken - tunnel
Deze tunnel wordt ook wel de liefdestunnel genoemd. Zijn naam heeft de tunnel te danken aan het feit dat veel stelletjes door deze tunnel lopen. Ik geef ze zeker geen ongelijk, want kijk hoe prachtig het daar is. Er is een legende dat als je als stelletje daar een wens maakt en je echte liefde deelt, al je dromen uitkomen. De tunnel wordt verder alleen nog gebruikt door een trein die hout brengt aan een lokale fabriek.

Naukluft park, Namibië
verlaten plekken - namibie
Deze foto lijkt toch niet echt? Ik vind de foto meer op een schilderij lijken dan op iets echts. Maar toch bestaat dit plaatje echt. Ik zou er dolgraag eens zijn, want wauw wat is het mooi daar.

Tulpenvelden in Lisse, Nederland
verlaten - Lisse
Ja je leest het goed: Nederland. Dit prachtige stukje natuur is gewoon in Nederland. Soms vergeten we gewoon hoe mooi Nederland is, want deze foto is toch prachtig? Misschien is dit niet echt een verlaten plek, maar ik kwam het tegen en ik moest het met jullie delen.

Een gedachte over “Prachtige verlaten plekken

Geef een reactie

